فروش سرور اچ پی و فروش سرور S U P E R M I C R O و راه اندازی مرکز داده و مجازی سازی
سایت تخصصی راه اندازی سرور های مجازی ، کلاسترینگ و گرید
درباره سایت


مرکز فروش سرور های Supermicro و سرورهای HP
آخرین مطالب

 

بارها کلمه پورتال را شنیده ایم و می دانیم قسمتی از دنیای وب است. اما پورتال چیست؟ تفاوت پورتال با وب سایت چیست؟ پاسخی اجمالی به سوالات فوق را در مقاله زیر نوشته سیامک تدین طهماسبی، محقق پروژه بهینه سازی سیستمهای مدیریت محتوی تجاری، خواهید یافت.

بنا به تعریفی عمومی، پورتال دروازه ای است به دنیای وب! اما این تعریف خود دارای ابهاماتی است. برای روشن شدن مفهوم پورتال ، با مثالی از یک پورتال بسیار مشهور بحث را شروع می کنیم: یاهو! تقریبا بزرگترین و گسترده ترین پورتال وب یاهو است.

تقریبا بزرگ ترین و گسترده ترین پورتال وب، یاهو است وقتی کار بری وارد صفحه اصلی سایت یاهو به آدرس www.yahoo.com می شود دقیقا از طریق همین صفحه می تواند به اکثر سرویسهای اینترنتی موجود و معمول جهان بر روی وب دسترسی پیدا کند. مثلا کاربر می تواند از طریق فشردن یک دکمه مشخص به سرویس پست الکترونیکی اش در یاهو وارد شود و به ایمیل های شخصی اش نگاهی بیندازد (دروازه ای برای ورود به سرویس ایمیل) یا از طریق باکس جستجوی بالای صفحه، کلمه یا تصویر و… را در اینترنت جستجو کند(دروازه ای برای ورود به سرویس جستجو در وب).



ادامه مطلب ...

نصب و پیکربندی NAT در Windows 2003

در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه NAT را در ویندوز 2003 نصب و پیکربندی کنیم.



NAT یا ترجمه آدرس شبکه (Network Address Translation) یکی از پرکاربردترین پروتکلهای ترجمه و نگاشت IP است که در لایه سطح 3 شبکه مدل OSI فعالیت می کند.


عملکرد NAT مانند یک واسط میانی بین شبکه داخلی ( Internal) وشبکه خارجی (External) است،پکتهایی که از یک شبکه خصوصی می آیند توسط NAT مدیریت می شوند وسپس به مقصد مورد تقاضایشان ارسال می شوند.


یک آدرس در اینترنت مشاهده می شود و آدرسهای داخلی در اینترنت نشان داده نمی شوند.یک جدول در Router ساخته می شود که لیستی از آدرسهای محلی (Local) وعمومی (Global) در آن قرار دارد می گیرد و از آن به عنوان یک مرجع برای ترجمه IP ها استفاده می شود.





ادامه مطلب ...
یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, :: 9:50 :: نويسنده : علیرضا مردانی

 

 


  Paul Watson یکی از خبرگان امنتیی شبکه راه جدیدی کشف کرده که بتواند در عرض چند ثانیه وقفه های فاجعه باری در اینترنت ایجاد کرد.  بعضی از گزارشات حاکی از آن است که، یک مهاجم می تواند با ارسال تنها ۴ پکت ارتباط بین چند ISP را از کار بیاندازد.

 

اگر چه این داستان خوبی است، ولی حقیقت جور دیگری است. خشم عمومی هنگامی شروع شد که English National Infrastructure Security Co-ordination Center، یک Vulnerability Advisory منتشر کرد، که توضیح می‌داد چطور یک مهاجم می توانست اتصال برقرار شده TCP میان دو کاربر اینترنت را متوقف سازد



ادامه مطلب ...
شنبه 16 دی 1391برچسب:Nmap ,ip packet,Network Mapper , :: 16:38 :: نويسنده : علیرضا مردانی


Description: Nmap چیست؟

از Nmap جهت اسکن کردن شبکه های بسیار بزرگ به معنی واقعی کلمه، یعنی صدها هزار از ماشین، استفاده شده است.Nmap مخفف Network Mapper میباشد و یک نرم افزار کاربردی برای جستجوی شبکه یا ممیزی امنیتی شبکه به شمار میاید. این نرم افزار طوری طراحی شده که شبکه های بزرگ را به سرعت اسکن کند، اگر چه می تواند بر روی سیستم های تنها نیز بخوبی کار کند



ادامه مطلب ...


NGN در آغاز بیشتر به گستره ای از مفاهیم فنی و تجاری اطلاق می شد كه تغییراتی را در صنعت مخابرات نوید می داد. اكنون پس از تقریبا پنج سال كار و تلاش، این مفاهیم در قالب خدماتی نوین برای هر دو گروه فراهم كنندگان و مصرف كنندگان ظهوریافته است.

NGN نسل آینده شبکه ها

 

با آن كه تقریبا همه بر این باورند كه موج بزرگ بعدی در صنعت مخابرات در قالب شبكه های نسل آینده یا Next Generation Network ) NGN) ظهور نموده است، اگر تعریف روشن و صریحی از NGN خواسته شود با جواب های بعضاً متناقض روبه روخواهیم بود. در واقع NGN برای هر شركت مخابراتی اعم از آن هایی كه به تازگی وارد این عرصه شده اند یا آن هایی كه سال هاست به ارائه خدمات ارتباطی مشغولند، مفهوم خاصی دارد. . . .

 



ادامه مطلب ...

 

 IP Security يا IPSec رشته اي از پروتكلهاست كه براي ايجاد VPN مورد استفاده قرار     مي گيرند. مطابق با تعريف IETF (Internet Engineering Task Force) پروتكل IPSec به اين شكل تعريف مي شود:

يك پروتكل امنيتي در لايه شبكه توليد خواهد شد تا خدمات امنيتي رمزنگاري را تامين كند. خدماتي كه به صورت منعطفي به پشتيباني تركيبي از تاييد هويت ، جامعيت ، كنترل دسترسي و محرمانگي بپردازد.

در اكثر سناريوها مورد استفاده ،IPSec به شما امكان مي دهد تا يك تونل رمزشده را بين دو شبكه خصوصي ايجاد كنيد.همچنين امكان تاييد هويت دو سر تونل را نيز براي شما فراهم         مي كند.اما IPSec تنها به ترافيك مبتني بر IP اجازه بسته بندي و رمزنگاري مي دهد و درصورتي كه ترافيك غير IP  نيز در شبكه وجود داشته باشد ، بايد از پروتكل ديگري مانند GRE در كنار IPSec استفاده كرد.

IPSec به استاندارد de facto در صنعت براي ساخت VPN تبديل شده است.بسياري از فروشندگان تجهيزات شبكه ، IPSec را پياده سازي كرده اند و لذا امكان كار با انواع مختلف تجهيزات از شركتهاي مختلف ، IPSec را به يك انتخاب خوب براي ساخت VPN مبدل كرده است.

 انواع IPSec VPN

شيوه هاي مختلفي براي دسته بندي IPSec VPN وجود دارد اما از نظر طراحي ، IPSec براي حل دو مسئله مورد استفاده قرار مي گيرد :

1-     اتصال يكپارچه دو شبكه خصوصي و ايجاد يك شبكه مجازي خصوصي

2-     توسعه يك شبكه خصوصي براي دسترسي كاربران از راه دور به آن شبكه به عنوان بخشي از شبكه امن

بر همين اساس ، IPSec VPN ها را نيز مي توان به دو دسته اصلي تقسيم كرد:

1-     پياده سازي LAN-to-LAN IPSec

اين عبارت معمولا براي توصيف يك تونل IPSec بين دو شبكه محلي به كار مي رود. در اين حالت دو شبكه محلي با كمك تونل IPSec و از طريق يك شبكه عمومي با هم ارتباط برقرار مي كنند به گونه اي كه كاربران هر شبكه محلي به منابع شبكه محلي ديگر، به عنوان عضوي از آن شبكه، دسترسي دارند. IPSecبه شما امكان مي دهد كه تعريف كنيد چه داده اي و چگونه بايد رمزنگاري شود.

2-     پياده سازي Remote-Access Client IPSec

اين نوع از VPN ها زماني ايجاد مي شوند كه يك كاربر از راه دور و با استفاده از         IPSec client نصب شده بر روي رايانه اش، به يك روتر IPSec يا Access server متصل مي شود. معمولا اين رايانه هاي دسترسي از راه دور به يك شبكه عمومي يا اينترنت و با كمك روش dialup يا روشهاي مشابه متصل مي شوند. زماني كه اين رايانه به اينترنت يا شبكه عمومي متصل مي شود، IPSec client موجود بر روي آن مي تواند يك تونل  رمز شده را بر روي شبكه عمومي ايجاد كند كه مقصد آن يك دستگاه پاياني IPSec ،مانند يك روتر، كه بر لبه شبكه خصوصي مورد نظر كه كاربر قصد ورود به آن را دارد، باشد.

در روش اول تعداد پايانه هاي IPSec محدود است اما با كمك روش دوم مي توان تعداد پايانه ها را به ده ها هزار رساند كه براي پياده سازي هاي بزرگ مناسب است.

 ساختار IPSec

IPSec براي ايجاد يك بستر امن يكپارچه ، سه پروتكل را با هم تركيب مي كند :

1-     پروتكل مبادله كليد اينترنتي ( Internet Key Exchange يا IKE )

اين پروتكل مسئول طي كردن مشخصه هاي تونل IPSec بين دو طرف است. وظايف اين پروتكل عبارتند از:

طي كردن پارامترهاي پروتكل

مبادله كليدهاي عمومي

تاييد هويت هر دو طرف

مديريت كليدها پس از مبادله

IKE مشكل پياده سازي هاي دستي و غير قابل تغيير IPSec را با خودكار كردن كل پردازه مبادله كليد حل مي كند. اين امر يكي از نيازهاي حياتي  IPSecاست.IKE خود از سه پروتكل تشكيل مي شود :

SKEME : مكانيزمي را براي استفاده از رمزنگاري كليد عمومي در جهت تاييد هويت تامين مي كند.

Oakley : مكانيزم مبتني بر حالتي را براي رسيدن به يك كليد رمزنگاري، بين دو پايانه IPSec تامين مي كند.

ISAKMP : معماري تبادل پيغام را شامل قالب بسته ها و حالت گذار تعريف مي كند.

IKE به عنوان استاندارد RFC 2409 تعريف شده است. با وجودي كه IKE كارايي و عملكرد خوبي را براي IPSec تامين مي كند، اما بعضي كمبودها در ساختار آن باعث شده است تا پياده سازي آن مشكل باشد، لذا سعي شده است تا تغييراتي در آن اعمال شود و استاندارد جديدي ارائه شود كه IKE v2 نام خواهد داشت.

2-     پروتكل Encapsulating Security Payload يا ESP

اين پروتكل امكان رمزنگاري ، تاييد هويت و تامين امنيت داده را فراهم مي كند.

3-     پروتكل سرآيند تاييد هويت (Authentication Header يا AH)

اين پروتكل براي تاييد هويت و تامين امنيت داده به كار مي رود.

 

واژه نامه ی بیسیم

Description: واژه نامه ی بیسیم

۲G: امروزه رایج‌ترین نوع ارتباط تلفنی بی‌سیم است که ارتباطات اطلاعاتی کندی را فراهم می‌سازد و تمرکز اصلی آن روی کیفیت صدا است.

۲.۵G: یک استاندارد حد وسط و رابط بین ۲G و ۳G است. برقراری ارتباط به طریقه دیجیتال زمینه پست الکترونیکی و مرور وب آسان را فراهم می‌سازد.

۳G: به عنوان سومین نسل از تکنولوژی ارتباطات بی‌سیم عمل می‌کند و حاکی از پیشرفت‌های سریع و قریب الوقوع در ارتباطات صوتی و اطلاع‌رسانی بی‌سیم با انواع استانداردهای موجود می‌باشد. مصرف اصلی این تکنولوژی، بالا بردن سرعت انتقال داده به ۲ مگابیت در ثانیه است



ادامه مطلب ...

 

نکاتی درباره گذار به فناوری EDGE

Description: نکاتی درباره گذار به فناوری EDGE 

واپسین پله میان(۲) GPRS و (۳) UMTS شبكه EDGE است كه نویدبخش سه برابرسازی ظرفیت شبكه‌های GSM با صرف اندكی هزینه است.

 

فناوری EDGE به بهره‌بردار امكان می‌دهد با ارائه مجموعه‌ای از خدمات اینترنتی و چندرسانه‌ای به درآمدهای تازه‌ای دست یابد. EDGE ساده و ارزان می‌نماید اما به هر حال دست آورد ارتقاء دادن شبكه GPRS‌ به شبكه EDGE‌ باید از چنان كیفیت خدماتی برخوردار باشد كه برآورنده نیازهای كاربرد‌های داده‌ محور باشد



ادامه مطلب ...

کاربرد های RFID


Description: كاربردهای RFID

امروزه تكنولوژی‌های جدید، سیستم‌های شناسایی را در جهت سامانه‌های خودكار و مستقل از دخالت نیروی انسانی سوق داده‌اند. در این میان RFID یكی از جدید‌ترین روش‌های شناسایی مذكور می‌‌باشد. RFID شناسایی خودكار از طریق امواج رادیویی است و بیشتر از آنچه خودمان انتظارش را داریم، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زندگی روزمره و صنایع مختلف داشته باشد.



ادامه مطلب ...

فناوری Ether loop

Description: فناوری Ether loop

فن آوری Etherloop راهكاری برای مسائل همیشگی xDSL های معمول است . این روش از ساده سازی نصب و استفاده و قابلیت گسترش موجود در Ethernet در مصارف xDSL استفاده می كند.

 

با گسترش روز افزون اینترنت و جایگاه غیر قابل انكار آن در زمینه ارتباطات و سرگرمی ، ارائه دهندگان سرویس برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان سرویس های پر سرعت ، اقدام به ایجاد هزاران شبكه دسترسی مبتنی بر تكنولوژی xLSL كردند . مشكل از آنجا آغاز شد كه تحلیل گران پی به این نكته مهم بردند كه با وجود رسوخ تكنولوژی xDSL و حذف مودم های كابلی ، روش های معمول استفاده از تكنولوژی xDSL ، به هیچ وجه نمی تواند پاسخگوی نیازهای موجود باشد .

ارائه دهندگان سرویس به تلاش خود جهت دستیابی به روش های علمی كه از به هدر رفتن منابع و افرایش قیمت جلوگیربی كند و در عین حال زمان فروش را كاهش دهد و حداكثر سود را تضمین نماید ادامه دادند.



ادامه مطلب ...

ساختار اولیه شبکه

Description: ساختار اولیه شبکه

در دنیای امروز اکثر اطلاعات از طریق کانال های شبکه ای منتقل می شوند. شبکه و سیستم های انتقال اطلاعات مبنا و پایه کارهای روزمره ما هستند. ارتباطات تلفنی، اینترنت، شبکه های کوچک خانگی یا شرکتی، شبکه های بین بانکی، معاملات پولی تنها مثال هایی از این نیاز بشر هستند.

یکی از معیارهای سنجش کشورهای پیشرفته، توانایی آنها در انتقال و مخابره اطلاعات است. هر چه سرعت مخابره اطلاعات بیشتر باشد، آن کشور از صنعت، فناوری و دانش بالاتری برخوردار است. در دنیایی که زمان حرف اول را می زند، جنگ بر سر به دست آوردن ثانیه هاست.

اما به راستی شبکه چیست؟ چقدر با مفاهیم اولیه شبکه آشنایی دارید؟ در پس اتصال دو تا کامپیوتر به یکدیگر چه می گذرد؟

 



ادامه مطلب ...

زبان اينترنت

Description: زبان اينترنت

زبان اینترنت شامل قسمت هایی می باشد

 

شبكه ابر بزرگراه اطلاعات : اينترنت

وب و www و w3 : كل وب

صغحه وب ( web page ) : يك پرونده ساده وب هر چيزي كه در پنجره مرورگرتان (browser ) ميتوانيد بينيد.

مرورگر، مرورگر وب  ( browser , web browser ) : قسمتي از نرم افزار كه در كامپيوتر و به شما اجازه مي دهد تا صفحات وب را ببينيد. معمولترين مرورگرهاي وب يا web browser ها عبارتند از Internet Explorer  و Netscape .



ادامه مطلب ...

 

خطاهاي اتصال به اينترنت

Description: خطاهاي اتصال به اينترنت(قسمت دوم)

خطاهای اینترنت : 659 ، 660 ، 661 و



ادامه مطلب ...

خطاهاي اتصال به اينترنت

Description: خطاهاي اتصال به اينترنت

بسیاری از کاربران اینترنتی هنگام اتصال به اینترنت دچار مشکل می شوند و با یکی از خطاهای زیر مواجه می شوند، اما دلیل آن نامعلوم است و حتماً به ISP خودتون زنگ می زنید تا اونها هم چک کنند، کلی طول می کشه، اما اگر این خطاها را در یک فایل متنی داشته باشید دیگر نیازی به این کار نیست، خودتان مشکلتون را می فهمید...

 



ادامه مطلب ...

پروتکل SIP

Description: پروتکل SIP

تعجب نکنید! سوده، همان "سوئیچ" است یعنی سامانه‌ای مخابراتی که به ارتباطات و کاربران تلفن، سمت و سو می‌دهد. هفتاد سال پیش هنگامی که فناوری راه‌آهن به ایران آمد و فرهنگستان نخست، در اوج هنر‌نمایی‌های خود بود، مدیران راه‌آهن، جدا از فرهنگستان و ‌خودسرانه، "سوزن" را برای "سوئیچ" وضع کردند و مسئول آن را "سوزن‌بان" خواندند.

 



ادامه مطلب ...

آشنایی با پروتکل FTP

Description: آشنایی با پروتکل FTP

امروزه از پروتکل های متعددی در شبکه های کامپیوتری استفاده می گردد که صرفا" تعداد اندکی از آنان به منظور انتقال داده طراحی و پیاده سازی شده اند . اینترنت نیز به عنوان یک شبکه گسترده از این قاعده مستثنی نبوده و در این رابطه از پروتکل های متعددی استفاده می شود
برای بسیاری از کاربران اینترنت همه چیز محدود به وب و پروتکل مرتبط با آن یعنی HTTP است ، در صورتی که در این عرصه از پروتکل های متعدد دیگری نیز استفاده می گردد. FTP نمونه ای در این زمینه است



ادامه مطلب ...

آشنایی با DHCP

Description: آشنایی با DHCP

با وجود یک سرویس دهنده DHCP در شبکه، کاربران شبکه قادر به اخذ اطلاعات مربوط به آدرس دهی IP می‌باشند. وضعیت فوق، برای کاربرانی که دارای یک Laptop بوده و تمایل به اتصال به شبکه‌های متعدد را داشته باشند، ملموس تر خواهد بود چراکه با برای ورود به هر یک از شبکه‌ها و استفاده از منابع موجود ، ضرورتی به انجام تنظیماتی خاص در رابطه با آدرس دهی IP وجود نخواهد داشت



ادامه مطلب ...

استراتژی طراحی شبکه

Description: استراتژی طراحی شبکه

استفاده از شبکه های کامپیوتری در چندین سال اخیر رشد و به موازات آن سازمان ها و موسسات متعددی اقدام به برپاسازی شبکه نموده اند. هر شبکه کامپیوتری می بایست با توجه به شرایط و سیاست های هر سازمان ، طراحی و در ادامه پیاده سازی گردد .شبکه ها ی کامپیوتری زیرساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی را در یک سازمان فراهم می نمایند .



ادامه مطلب ...

آشنایی با پروتکل SSL و عملکرد آن

Description: آشنایی با پروتکل SSL و عملکرد آن

راه‌حلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان یك سرویس‌دهنده و یك سرویس‌گیرنده است كه توسط شركت Netscape ارایه شده است. در واقع SSL پروتكلی است كه پایین‌تر از لایه كاربرد (لایه ۴ از مدل TCP/IP) و بالاتر از لایه انتقال (لایه سوم از مدل TCP/IP) قرار می‌گیرد.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:NETSH,پيکربندي شبكه,NETSH Export , :: 9:6 :: نويسنده : علیرضا مردانی

 

نكته درباره ابزارهاي netsh

1 – NETSH چيست؟

NETSH
يكي از قوي*ترين ابزارهاي شناخته*شده شبكه است كه به همراه ويندوز 2000 و ويندوز 2003 سرور ارائه مي*شود. اين ابزار به*عنوان پيش*فرض به*همراه سيستم عامل و در پوشه systemroot%\system32 % نصب مي*شود. NETSH در ويندوز XP نيز در دسترس است.



ادامه مطلب ...

مقدمه اي بر IPSec

 IP Security يا IPSec رشته اي از پروتكلهاست كه براي ايجاد VPN مورد استفاده قرار  مي گيرند. مطابق با تعريف IETF (Internet Engineering Task Force) پروتكل IPSec به اين شكل تعريف مي شود:

 

يك پروتكل امنيتي در لايه شبكه توليد خواهد شد تا خدمات امنيتي رمزنگاري را تامين كند. خدماتي كه به صورت منعطفي به پشتيباني تركيبي از تاييد هويت ، جامعيت ، كنترل دسترسي و محرمانگي بپردازد.

 

در اكثر سناريوها مورد استفاده ،IPSec به شما امكان مي دهد تا يك تونل رمزشده را بين دو شبكه خصوصي ايجاد كنيد.همچنين امكان تاييد هويت دو سر تونل را نيز براي شما فراهم   مي كند.اما IPSec تنها به ترافيك مبتني بر IP اجازه بسته بندي و رمزنگاري مي دهد و درصورتي كه ترافيك غير IP  نيز در شبكه وجود داشته باشد ، بايد از پروتكل ديگري مانند GRE در كنار IPSec استفاده كرد.

 

IPSec به استاندارد de facto در صنعت براي ساخت VPN تبديل شده است.بسياري از فروشندگان تجهيزات شبكه ، IPSec را پياده سازي كرده اند و لذا امكان كار با انواع مختلف تجهيزات از شركتهاي مختلف ، IPSec را به يك انتخاب خوب براي ساخت VPN مبدل كرده است.



ادامه مطلب ...

مقدمه اي بر فايروال

فايروال وسيله اي است كه كنترل دسترسي به يك شبكه را بنابر سياست امنيتي شبكه تعريف مي كند.علاوه بر آن از آنجايي كه معمولا يك فايروال بر سر راه ورودي يك شبكه مي نشيند لذا براي ترجمه آدرس شبكه نيز بكار گرفته مي شود. ............................... . .



ادامه مطلب ...

مبانی  زيرساخت شبکه های مبتنی بر ويندوز

سازمان ها و موسسات بمنظور برپاسازی شبکه و اتصال هر يک از مراکز  به دفاتر مرکزی  ،  نيازمند پيکربندی و مديريت شبکه های کامپيوتری می باشند. ويندوز 2000 ،  مجموعه ای از سرويس های شبکه  مبتنی بر  پروتکل های استاندارد  و تکنولوژی های لازم بمنظور ايجاد يک شبکه مطمئن را ارائه می نمايد . در اين مقاله به بررسی : عناصر لازم در زيرساخت شبکه های مبتنی بر ويندوز ،جايگاه  يک اينترانت در شبکه های مبتنی بر ويندوز ، روش های  دستيابی از راه دور، نحوه اتصال يک سازمان  از راه دور به يک اينترانت، روش های دستيابی بمنظور برقراری ارتباط با اينترنت و اهداف يک   اکسترانت ، اشاره می گردد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:access point,Wireless ,PCMCIA,Ad-Hoc, :: 16:31 :: نويسنده : علیرضا مردانی

تجهيزات و پيکربندی يک شبکه Wireless



تجهيزات و پيکربندی يک شبکه
Wireless
سخت افزار مورد نياز به منظور پيکربندی يک شبکه بدون کابل به ابعاد شبکه مورد نظر بستگی دارد . عليرغم موضوع فوق ، در اين نوع شبکه ها اغلب و شايد هم قطعا" به يک
access point و يک اينترفيس کارت شبکه نياز خواهد بود . در صورتی که قصد ايجاد يک شبکه موقت بين دو کامپيوتر را داشته باشيد ، صرفا" به دو کارت شبکه بدون کابل نياز خواهيد داشت .



ادامه مطلب ...

 

مختصری درباره WIMAX


امروزه دسترسی به اينترنت در بيشتر موارد به سه طريق زير امکان پذير است :


1-دسترسی باند پهن (Broad Band):


دسترسی خانگی معمولا از طريق DSL يا مودمهای کابلی صورت می گيرد در ادارات معمولا از خطوط E1 يا E3 استفاده می کنند .


2-دسترسی WIFI:


در منزل ممکن است شما يک روتر WIFIراه اندازی کرده باشيد که به شما اجازه می دهد از Laptop در حين حرکت استفاده کنيد . در جاده ها شما ميتوانيد در رستورانها , هتلها , کافی شاپها , يا کتابخانه ها نقاط دسترسی WIFI را پيدا کنيد .


3-دسترسی Dial-Up:


اگر شما هنوز از Dial-Up استفاده می کنيد يا شانس دسترسی به اينترنت پرسرعت را نداريد يا فکر می کنيد دسترسی اينترنت پر سرعت خيلی گران است .


 

 



ادامه مطلب ...

 

تنظیمات سیستم عامل  XP  به عنوان یک سرور VPN  Virtual Private Network 

Configure Windows XP Professional to VPN server

برای اینکه بخواهیم تنظیمات VPN سرور را در سیستم عامل خود انجام دهیم باید مراحل زیر را انجام دهیم.

ویندوز XP این قابلیت را دارد که به عنوان یک VPN سرور عمل کند منتها با محدودیتهای خاص خودش , مثلا از هر اینترفیس یک ارتباط می توان برقرار کرد.اینترفیس هایی که این قابلیت را دارند به قرار زیر میباشند

Dial-up modem serial interface
Infrared interface
Parallel port interface
VPN interface