فروش سرور اچ پی و فروش سرور S U P E R M I C R O و راه اندازی مرکز داده و مجازی سازی
سایت تخصصی راه اندازی سرور های مجازی ، کلاسترینگ و گرید
درباره سایت


مرکز فروش سرور های Supermicro و سرورهای HP
آخرین مطالب

به گزارش سرویس سخت افزار پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از reviews.cnet، شرکت Proscan به تازگی تلویزیون ۵۵ اینچی با صفحه LED عرضه کرده که تنها ۵۰۰ دلار قیمت دارد. تلوزیون ۵۵ اینچی Proscsn با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه شد

این تلویزیون از ۵ امتیاز کیفیت استاندارد تلویزیو نها امتیاز ۴٫۱ کسب کرده و این مسئله نشان می دهد که دستگاه باکیفیتی است و علی رغم اندازه بزرگ صفحه آن با قیمت بسیار پایینی عرضه می شود. شفافیت رنگ و تصویر این تلویزیون نسبت به برخی برندهای دیگر که تلویزیون هایی با صفحات بزرگ تولید می کنند از کیفیت بیشتری برخوردار است.

این تلویزیون دارای سه پورت HDMI است که اجازه می دهد همزمان سه دستگاه مختلف از جمله ایکس باکس، ویدیو پلیر و Cable Box به آن متصل باشند. که البته با استفاده از سویچر HDMI می توان تعداد پورتها را افزایش داد و دستگاه های بیشتری به تلویزیون متصل کرد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از cnet، فیسبوک امروز اعلام نمود که ماه گذشته سیستمش هک شده ولی هیچ یک از اطلاعات کاربران به بیرون درز نکرده است.

فیسبوک در این رابطه می گوید : ” این حمله زمانی رخ داده که چند تن از کارکنان فیسبوک از یک وب سایت توسعه و تولید نرم افزار موبایل دیدن می کردند و آن وب سایت اجازه نصب بد افزار را بروی سیستم کاربر را میداده است. نرم افزارهای امنیتی سیستم های ما بلافاصله متوجه حضور بد افزار ها بر روی سیستم شدند و ما مشکل تمام سیستم های آلوده را برطرف کردیم و تحقیقاتی را در این رابطه شروع کرده ایم.”

وجود رخنه امنیتی در جاوا که در ماه‌های گذشته مشکلات فراوانی را ایجاد نموده است، هر چند برای این مشکل بسته بروز رسانی ها را منتشر شده اما هنوز هم مجموعه‌های زیادی نسبت به استفاده از پلاگین به کاربران هشدار می‌دهند. از همین رو توصیه می شود به هیچ عنوان از اپ ها و پلاگین های فیسبوکی استفاده نشود

بیل گیتس چهار سال پس از خروج از مایکروسافت در اظهاراتی به نفع این شرکت و محصولاتش موضع‌گیری کرده است.بینگ نسبت به گوگل

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از farsnews، وی در سخنانش گفته که موتور جستجوی بینگ روز به روز در حال بهتر شدن است.

این در حالی است که از عرضه این موتور جستجو تنها سه سال می گذرد و بینگ هنوز بعد از گوگل و یاهو در رتبه سوم قرار دارد.

گیتس در پاسخ به سوال یکی از کاربران سایت Reddit که از او پرسیده بود آیا شما به طور جدی از بینگ استفاده می کنید پاسخ داده است: در این لحظه بینگ جداً محصول بهتری است. در این چالش باید کوشا بود. البته من طرفدار بینگ هستیم، ولی تلاش برای بهتر کردن بینگ جالب است.

البته وی در پاسخش در این مورد که از چه موتور جستجویی استفاده می کند، سکوت کرد. نتایج بررسی هایی که در سپتامبر گذشته توسط مایکروسافت صورت گرفته بود نشان می داد ۳۳ درصد کاربران گوگل در حال برنامه ریزی برای مهاجرت به بینگ هستند، هر چند در عمل هنوز چنین چیزی رخ نداده است.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Computerworld، روز ۵ شنبه شرکت مایکروسافت شبکه اجتماعی خود به نام Socl را افتتاح کرد. این شبکه مدتی بصورت آزمایشی فعالیت میکرد اما هم اکنون بطور رسمی آغاز بکار کرده و بر اساس اعلام این شرکت این شبکه بیشتر برای دانش آموزان و دانشجویان با اهداف علمی طراحی شده است. شبکه اجتماعی مایکروسافت افتتاح شد

مدیر آزمایشگاه Fuse شرکت مایکروسافت اعلام کرد ما باز هم در انتظار نطرات کاربران هستیم تا با اعمال تغییرات مورد نظر آنها رضایت کاربران این شبکه را جلب کنیم.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد هدف ما این است که با عضویت در این وب سایت از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک به افراد اجازه دهیم این وب سایت را با دوستان خود نیز شریک شوند و آنها را به این وب سایت دعوت کنند تا از این طریق مایکروسافت نیز در میان شبکه های اجتماعی جای خود را پیدا کند.

افراد میتوانند از طریق این وب سایت سبک زندگی، موسیقی، لباسها، غذاها، حیوانات و کتابهای مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. مدیر شبکه اجتماعی مایکروسافت اعلام کرد ایجاد شبکه های اجتماعی جدید، به تنهایی برای جدب مخاطب کافی نیست اما اگر شبکه اجتماعی ویژگی خاصی داشته باشد و مانند شبکه اجتماعی مایکروسافت بیشتر به تصویر وابسته باشد و افراد عکسها و تصاویر مورد نظر خود را به اشتراک بگذارند قطعاٌ با استقبال مواجه خواهد شد.

شرکت Citrix Systems ویدئویی را از طریق یک ویژگی جدید موسوم به HD Faces به سرویس کنفرانس وب خود با عنوان Go ToMeeting اضافه خواهد نمود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از IT World، بنا به گفته شرکت Citrix کنفرانس ویدئویی برای جهش از اتاق های ویژه کنفرانس به دسکتاپهای سازمانی کاربری زمان سختی را می گذارند زیرا استفاه از این سیستم جدید برای کاربر آسان نخواهد بود.

شرکت Citrix امیدوار است تا با تغییر آن به این صورت کاربران تنها با یک PC و وب کم بتوانند به کار مشغول باشند سهولت بیشتری را برای کنفرانس های ویدئویی داشته باشند.

HD Faces یک فیچر استاندارد Go ToMeetnig خواهد شد و هیچ هزینه ای مازاد بر سرویس Go ToMeeting که هم اکنون ماهیانه ۴۹ دلار می باشد، به کاربران تحمیل نخواهد شد.

به گفته Citrix این سوریس قادر به اجرا و نظارت بر ۶ اجرای ویدئویی به طور همزمان می باشد.

ورژن نهایی Go ToMeeting همراه با فیچر جدید آن HD Faces در سه ماه اول سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و آزمایش نسخه بتا یا آزمایشی آن تا پایان اکتبر به اتمام خواهد رسید.

Citrix سرویس Go ToMeeting خود را با زبانهای آلمانی، فرانسوی، هلندی و استرالیایی در این کشورها نیز فعال نموده است.

پشتیبانی از زبانهای بومی هر کشور تجربه بهتر و لذت بخشتری را به کاربر می دهد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از pcworld، در حال حاضر کامپیوترهای شخصی زیادی وجود دارند که دارای لینوکس ارجینال هستند اما در مورد تبلت ها این گونه نیست، شرکت های زیادی در تلاش بودند تا بتوانند تبلت هایی مجهز به لینوکس ارجینال عرضه کنند که در حاضر دو تبلت آماده عرضه به بازار است.

شرکت PengPond دو تبلت لینوکسی خود را در اندازه های ۷ و ۱۰ اینچی تولید کرده است که تبلت ۷ اینچی ۱۲۰ دلار قیمت دارد و دارای یک گیگ رم، اسپیکر و دوربین جلو است. تبلت ۱۰ اینچی نیز دارای یک گیگ رم و ۸ گیگ حافظه داخلی است که ۱۸۵ دلار نیز قیمت دارد.

تبلت دیگر که دارای سیستم لینوکس است Vivaldi نام دارد که در ماه می، با قیمت ۲۶۷ دلار عرضه خواهد شد. براساس اخبار منتشره این تبلت دارای پردازنده بسیار قوی و وضوح صفحه بالا می باشد.

Mobile-Photo

با عرضه یک برنامه همراه جدید، انتقال برنامه‌ها از رایانه به گوشی‌های هوشمند و بالعکس ساده‌تر شد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از farsnews، برنامه Bump که با گوشی های آیفون و اندروید سازگاری دارد قبلاً هم عرضه شده و برای انتقال سریع فایل ها از یک گوشی به گوشی دیگر به کار می رفت. این برنامه تنها با کوبیدن اهسته یک گوشی به گوشی دیگر فایل مورد نظر را جابجا می کرد.

حال نسخه به روزشده این برنامه می تواند انواع عکس، فایل صوتی و ویدیویی ، فهرست تماس ها و فایل ها را از گوشی به رایانه و بالعکس منتقل کند. تا به حال برنامه های مختلفی برای این کار عرضه شده بودند، اما آنها برای همگام سازی اطلاعات میان رایانه و گوشی از روش های پیچیده و گاه پردردسری استفاده می کنند.

برای استفاده از این خدمات نیازی به نصب نرم افزار اضافه برروی رایانه شخصی یا گوشی نیست و کاربران بعد از قرار دادن گوشی در کنار رایانه شخصی باید برنامه یاد شده را باز کرده و فایل مورد نظرشان را انتخاب کنند. سپس با فشردن کلید spacebar فایل یا فایل های انتخاب شده به رایانه منتقل می شوند.

نسخه آزمایشی این برنامه در ماه می سال گذشته عرضه شده بود و ظرف دو ماه تعداد کاربران خدمات یاد شده ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش سرویس سخت افزار پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از digitalcamerareview، شرکت سامسونگ بیشتر با اسمارتفون ها و تلویزیون هایش شناخته می شود در حالیکه دوربین های دیجیتال این شرکت دارای ویژگیها و برتری های بسیاری نسبت به سایر دوربین ها هستند.دوربین دیجیتال ۱۲ مگاپیگسلی جدید سامسونگ

این شرکت در فواصل کوتاهی دوربین های جدید عرضه می کند و جدیدترین دوربین این شرکت نیز EX2F نام دارد که دارای سوپر زوم ۳٫۳x و سنسور ۱۲ مگاپیگسلی است. قابلیت زوم این دوربین یک گام جلوتر و سریعتر از دوربین های دیگر متنند سونی، کنون و نیکون می باشد.

این دوربین طراحی زیبایی دارد و بسیار مقاوم می باشد زیرا از فلز ساخته شده است. این دوربین دارای صفحه ۳ اینچی، قابلیت ضبط ویدیوهای HD، و وای فای می باشد. این دوربین دارای آپشن های عکاسی بسیاری است و می تواند برای حرفه ای ها و عکاسان آماتور نیز جالب باشد. قابلیت وای فای این دوربین اجازه می دهد عکس و ویدیوها بلافاصله پس از ضبط از طریق اینترنت به شبکه های اجتماعی فرستاده شوند و یا می توان آنها را میل کرد و برای دوستان فرستاد.

 

بارها کلمه پورتال را شنیده ایم و می دانیم قسمتی از دنیای وب است. اما پورتال چیست؟ تفاوت پورتال با وب سایت چیست؟ پاسخی اجمالی به سوالات فوق را در مقاله زیر نوشته سیامک تدین طهماسبی، محقق پروژه بهینه سازی سیستمهای مدیریت محتوی تجاری، خواهید یافت.

بنا به تعریفی عمومی، پورتال دروازه ای است به دنیای وب! اما این تعریف خود دارای ابهاماتی است. برای روشن شدن مفهوم پورتال ، با مثالی از یک پورتال بسیار مشهور بحث را شروع می کنیم: یاهو! تقریبا بزرگترین و گسترده ترین پورتال وب یاهو است.

تقریبا بزرگ ترین و گسترده ترین پورتال وب، یاهو است وقتی کار بری وارد صفحه اصلی سایت یاهو به آدرس www.yahoo.com می شود دقیقا از طریق همین صفحه می تواند به اکثر سرویسهای اینترنتی موجود و معمول جهان بر روی وب دسترسی پیدا کند. مثلا کاربر می تواند از طریق فشردن یک دکمه مشخص به سرویس پست الکترونیکی اش در یاهو وارد شود و به ایمیل های شخصی اش نگاهی بیندازد (دروازه ای برای ورود به سرویس ایمیل) یا از طریق باکس جستجوی بالای صفحه، کلمه یا تصویر و… را در اینترنت جستجو کند(دروازه ای برای ورود به سرویس جستجو در وب).



ادامه مطلب ...

Standard name

 

Memory clock

(MHz)

Cycle time

(ns)

I/O bus clock

(MHz)

Data rate

(MT/s)

Module name

 

Peak transfer rate

(MB/s)

Timings[2][3]

(CL-tRCD-tRP)

CAS latency

(ns)

DDR2-400B
DDR2-400C

100

10

200

400

PC2-3200

3200

3-3-3
4-4-4

15  
20  

DDR2-533B
DDR2-533C

133⅓

266⅔

533⅓

PC2-4200*

4266⅔

3-3-3
4-4-4

11¼
15  

DDR2-667C
DDR2-667D

166⅔

6

333⅓

666⅔

PC2-5300*

5333⅓

4-4-4
5-5-5

12  
15  

DDR2-800C
DDR2-800D
DDR2-800E

200

5

400

800

PC2-6400

6400

4-4-4
5-5-5
6-6-6

10  
12½
15  

DDR2-1066E
DDR2-1066F

266⅔

533⅓

1066⅔

PC2-8500*

8533⅓

6-6-6
7-7-7

11¼
13⅛

چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, :: 11:20 :: نويسنده : علیرضا مردانی





 

 

 





 





 

چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, :: 11:20 :: نويسنده : علیرضا مردانی





 

 

 





 





 

نصب و پیکربندی NAT در Windows 2003

در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه NAT را در ویندوز 2003 نصب و پیکربندی کنیم.



NAT یا ترجمه آدرس شبکه (Network Address Translation) یکی از پرکاربردترین پروتکلهای ترجمه و نگاشت IP است که در لایه سطح 3 شبکه مدل OSI فعالیت می کند.


عملکرد NAT مانند یک واسط میانی بین شبکه داخلی ( Internal) وشبکه خارجی (External) است،پکتهایی که از یک شبکه خصوصی می آیند توسط NAT مدیریت می شوند وسپس به مقصد مورد تقاضایشان ارسال می شوند.


یک آدرس در اینترنت مشاهده می شود و آدرسهای داخلی در اینترنت نشان داده نمی شوند.یک جدول در Router ساخته می شود که لیستی از آدرسهای محلی (Local) وعمومی (Global) در آن قرار دارد می گیرد و از آن به عنوان یک مرجع برای ترجمه IP ها استفاده می شود.





ادامه مطلب ...
دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:DDR3,PC3-12800, :: 14:51 :: نويسنده : علیرضا مردانی

JEDEC standard modules

Standard name

 

Memory clock

(MHz)

Cycle time

(ns)

I/O bus clock

(MHz)

Data rate

(MT/s)

Module name

 

Peak transfer rate

(MB/s)

Timings

(CL-tRCD-tRP)

CAS latency

(ns)

DDR3-800D
DDR3-800E
100 10 400 800 PC3-6400 6400 5-5-5
6-6-6
12 12
15  
DDR3-1066E
DDR3-1066F
DDR3-1066G
133⅓ 7 12 533⅓ 1066⅔ PC3-8500 8533⅓ 6-6-6
7-7-7
8-8-8
11 14
13 18
15  
DDR3-1333F*
DDR3-1333G
DDR3-1333H
DDR3-1333J*
166⅔ 6 666⅔ 1333⅓ PC3-10600 10666⅔ 7-7-7
8-8-8
9-9-9
10-10-10
10 12
12  
13 12
15  
DDR3-1600G*
DDR3-1600H
DDR3-1600J
DDR3-1600K
200 5 800 1600 PC3-12800 12800 8-8-8
9-9-9
10-10-10
11-11-11
10  
11 14
12 12
13 34
DDR3-1866J*
DDR3-1866K
DDR3-1866L
DDR3-1866M*
233⅓ 4 27 933⅓ 1866⅔ PC3-14900 14933⅓ 10-10-10
11-11-11
12-12-12
13-13-13
10 57
11 1114
12 67
13 1314
DDR3-2133K*
DDR3-2133L
DDR3-2133M
DDR3-2133N*
266⅔ 3 34 1066⅔ 2133⅓ PC3-17000 17066⅔ 11-11-11
12-12-12
13-13-13
14-14-14
10 516
11 14 
12 316
13 18 


CL - سیکل ساعت بین ستون یک آدرس به حافظه ارسال و ابتدا از داده ها در پاسخ به

tRCD - سیکل ساعت بین سطر فعال و می خواند / می نویسد

TRP - سیکل ساعت بین شارژ سطر و فعال

ریتانیا یک ابرهواپیمای بی سرنشین تولید کرده که سرعتی مافوق صوت دارد و با طراحی تک باله خود می تواند به رادار دشمن حمله کند، اما کارشناسان هشدار دادند که این نوع هواپیماها می‌توانند آغازگر جنگهای رباتی باشند.

پرواز جدیدترین ابرهواپیمای بی‌سرنشین/ نگرانی از آغاز جنگهای رباتی

به گزارش عرش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، تارانیس جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین بریتانیا است که خودش می تواند هدفهایش را انتخاب کند.

این ابرهواپیمای بی سرنشین قرار است نخستین پرواز خود را ظرف چند هفته آینده انجام دهد.

بسیاری از فرماندهان نظامی اعتقاد دارند که فناوری پیشرفته تارانیس نسل جدیدی از هواپیماهای بی سرنشین را رقم می زند که از پایگاه های نظامی برای حمله به اهدافی در نقاط مختلف جهان پرواز می کنند.

این درحالی است که پیشرفتهای جدید در عرصه هواپیماهای بدون خلبان مناقشه برانگیز هستند، چرا که این نوع هواپیماها این امکان را برای رایانه های خودگردانشان فراهم می کنند که جنگنده های دشمن را خارج از کنترل انسانی از صحنه نبرد حذف کنند.

جدیدترین هواپیمای بی سرنشین جنگی بریتانیا نخستین پرواز خود را ظرف چند هفته آینده انجام می دهد

 کارشناسان حتی هشدار داده اند که این فناوری جدید کابوس تفکر رباتهای خارج از کنترلی را که علیه انسان می جنگد تقویت می کند از این رو باید دررابطه با این فناوری خودگردان یک ممنوعیت جهانی تصویب شود.

هواپیماهای بدون سرنشین بریتانیا درحال حاضر توسط خلبان از راه دور هدایت می شوند، اما تارانیس یک سری مسیرهای پرواز را با استفاده از رایانه های نصب شده خود برای اجرای مانورها، پرهیز از خطرات و شناسایی هدفها دنبال می کند. تنها زمانی که باید به یک هدف حمله کند، این حمله باید با اجازه یک کنترل کننده انسانی صورت گیرد.

نوئل شارکی مهندس رباتیک متخصص در سیستمهای نظامی خودگردان در دانشگاه شفیلد اظهار داشت: این اقدام بسیار خطرناک است، وقتی که این هواپیما به مرحله بهره برداری برسد، چه کسی می داند فرد جدید در قدرت که این فناوری را در کنترل خود قرار بدهد با آن چه کارهایی انجام می دهد.

این مناقشات زمانی شدت گرفته که هفته گذشته سازمان ملل بررسی هایی را درباره مرگهای صورت گرفته به واسطه حمله هواپیماهای بدون سرنشین آغاز کرده است.

یک مقام دفاعی بریتانیا اظهار داشت: پرواز تارانیس تاکنون به علت قوانین منع پرواز هواپیماهای بی سرنشین در این کشور و موانع مرتبط با فناوری به تعویق افتاده است، اما این هواپیما که وزن 8 تنی دارد و هم اندازه یک جت RAF Hawk است نخستین پرواز خود را ظرف چند دهه آینده انجام می دهد که این پرواز به طور نزدیک مورد نظارت فرماندهان نظامی وزارت دفاع قرار دارد.

 


فناوری دیسک‌های سخت که امروزه اصلی‌ترین حافظه ذخیره سازی اطلاعات در دنیا به شمار می‌روند به حدود 40 سال پیش بر می‌گردد و مدتی است که کمپانی‌های تولید کننده امکان افزایش میزان حافظه در دیسک‌های مغناطیسی را ندارند. حال محققان توانسته‌اند روشی را کشف کنند که از طریق آن فاصله بین نقاط ذخیره سازی اطلاعات تا 5 برابر کاهش یافته و در این حالت نیز هر کدام از این نقاط تاثیر منفی برروی دیگری نخواهند داشت.

 

حداقل در لابراتور، محققان توانسته‌اند تراکم دیسک‌های سخت را 5 برابر کنند و این به معنای افزایش 5 برابری فضای ذخیره سازی اطلاعات در دیسک سخت است.

در روش جدید بین هر نقطه ذخیره سازی اطلاعات یک دیوار کشیده می‌شود. آنها از بلوک‌های کوپلیمر که فاقد مشخصه مغناطیسی است بهره برده‌اند، از این بلوک‌ها به شکل نقطه یا خط می‌توان بهره برد. دانشمندان در این روش قادر هستند تا ترکیب نقاط و دیوارها را به هر شکلی که تمایل داشته باشند تغییر دهند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا امکان تولید انبوه دیسک‌های سخت به این روش وجود داشته باشد یا خیر اما به هر حال روزنه‌های امید برای افزایش حجم حافظه‌های ذخیره سازی به وجود آمده و احتمالا در سال‌های آینده شاهد دیسک های سخت با ظرفیت 5 برابر یعنی حدود 20 ترابایت خواهیم بود.

 

وجود اين همه ايميل، تالار گفتگو و ... که روزانه انجام مي دهيم و اين همه موتور جستجوي اينترنتي آيا فضاي ديگري هم براي مغزمان باقي مانده است؟

آيا جستجوي اينترنتي خنگمان مي کند؟

 به گزارش عرش نیوز به نقل از تکنولوژي نيوز اين موضوع باعث مي شود که ما از تفکر عميق دور بمانيم و لايه هاي استنتاج در مغزمان ضعيف شوند.

گفتني است، مدافعان مي گويند اين فرآيند نوع ديگري از هوش را تقويت مي کند با اين حال نتايج ارائه شده در کنفرانس اينترنت و زندگي روزمره نشان مي دهد که بايد کمي نگران بود چون استفاده از اينترنت ممکن است واقعا مغز ما را تنبل کند.
بررسي هاي يک مطالعه انجام شده روي دانشجويان کالج نشان مي دهد که 84 درصد آنها حداقل ساعتي يک بار يک پيغام از شبکه هاي اجتماعي دريافت مي کند و 12 درصد آنها با چنان ترافيکي از پديده ها روبرو هستند که گاهي تمرکزشان را از دست مي دهند

ما سه نوع رم معمول داریم :
1- Non ECC که برای دسکتاپ ها بیشتر استفاده میشه
2- ECC Registered
3- ECC Un-Registered
که این دو نوع با توجه به ساختار CPU در سرورها استفاده میشن (برای بعضی CPU ها فقط ECC-UnReg میشه استفاده کرد و برای بعضی هم میشه هر دو نوع رو استفاده کرد).

نوع اول مصرف کمتری داره و میتونه در حجمهای خیلی بالا و تعداد بالا (مثلا 16 استیک با حجم 16 گیگابایت که جمعا میشه 256 گیگابایت) روی سرور استفاده بشه.
در حالی که نوع دوم این قابلیت رو نداره

حافظه Registered  اغلب گران تر است به دلیل حجم پایین و اجزای اضافی

Unbuffered memory

Unbuffered memory (or unregistered memory) is RAM where there is no hardware register between the memory controller and the RAM chips. Unbuffered memory is the opposite of registered memory. Registered memory is more stable, one clock cycle slower, and more expensive than unbuffered memory. Registered memory is usually used in servers and workstations, while normal PCs usually use unbuffered memory.

Some high-end hardware, such as servers, require the use of registered memory.

In the past, registered memory was called buffered memory and unregistered memory was called unbuffered memory. Registered memory got renamed in common use, but unbuffered memory did not.

Buffered (Registered) Memory has ECC (Error Correction Code aka "error checking and correcting") and is often but not always one clock cycle slower than unregistered memory. Unregistered memory comes in ECC and non-ECC varieties. While ECC can cause a minor reduction in performance, it can prevent costly errors when running memory intensive software. For this reason it is often used in servers and workstations where up-time and reliability outweigh the desire for a slight performance increases. On desktops, gaming, and enthusiasts computers non-ECC is often preferred because a minor speed increase is desired over a slight increase in stability

 

 

Ram buffered

    Not to be confused with ECC memory, although memory modules often use both technologies.

Registered (also called buffered) memory modules have a register between the DRAM modules and the system's memory controller. They place less electrical load on the memory controller and allow single systems to remain stable with more memory modules than they would have otherwise. Registered memory is often more expensive because of the lower volume and the additional components, so it is usually found only in applications where the need for scalability and stability outweighs the need for a low price (servers, for example). Although most memory modules are both ECC and registered, there are also both registered non-ECC modules and non-registered ECC modules. Non-registered ECC memory is supported and used in motherboards which do not support the very large amounts of memory used by servers.

Nominally, there is a performance penalty for using registered memory. Each read or write is buffered for one cycle between the memory bus and the DRAM, so the registered RAM can be thought of as running one clock cycle behind the equivalent unregistered DRAM. With SDRAM, this only applies to the first cycle of a burst.

However, this performance penalty is not universal. There are other factors involved in memory access speed. For example, the Intel "Westmere" 5600 series of processors access memory using interleaving, wherein memory access is distributed across 3 channels. If 2 memory DIMMs are used per channel, this "...results in a reduction of maximum memory bandwidth for 2DPC (DIMMs per channel) configurations with UDIMM by some 5% in comparison to RDIMM." [1] (p. 14). This is because "...when you go to 2 DIMMs per memory channel, due to the high electrical loading on the address and control lines, the memory controller uses something called a “2T” or “2N” timing for UDIMMs. Consequently every command that normally takes a single clock cycle is stretched to two clock cycles to allow for settling time. Therefore, for two or more DIMMs per channel, RDIMMs will have lower latency and better bandwidth than UDIMMs.".

 

 

بررسی خطاء اکثر حافظه هائی که امروزه در کامپیوتر استفاده می گردند دارای ضریب اعتماد بالائی می باشند.در اکثر سیستم ها ،" کنترل کننده حافظه " درزمان روشن کردن سیستم عملیات بررسی صحت عملکرد حافظه را انجام می دهد. تراشه های حافظه با استفاده از روشی با نام Parity ، عملیات بررسی خطاء را انحام می دهند. تراشه های Parity دارای یک بیت اضافه برای هشت بیت داده می باشند.روشی که Parity بر اساس آن کار می کند بسیار ساده است. در ابتداParity زوج بررسی می گردد. زمانیکه هشت بیت ( یک بایت) داده ئی را دریافت می دارند، تراشه تعداد یک های موجود در آن را محاسبه می نماید.در صورتیکه تعداد یک های موجود فرد باشد مقدار بیت Parity یک خواهد شد.

rm رمecc egister



ادامه مطلب ...