فروش سرور اچ پی و فروش سرور S U P E R M I C R O و راه اندازی مرکز داده و مجازی سازی
سایت تخصصی راه اندازی سرور های مجازی ، کلاسترینگ و گرید
درباره سایت


مرکز فروش سرور های Supermicro و سرورهای HP
آخرین مطالب

نیویورک تایمز طی گزارشی در مورد حملات سایبری اخیر به بانک های آمریکا نوشت: هکرها بانک های آمریکایی را یکی پس از دیگری هدف قرار می دهند. از آنجایی که تا پیش از این انجام چنین حملاتی سابقه نداشته، تعدادی از سایت های ارائه دهنده خدمات الکترونیک کند شده و یا با اختلالاتی مواجه شده اند.
این گزارش افزود: به اعتقاد کارشناسان امنیت شبکه، هکرها به جای سازماندهی کاربران به صورت تک تک، شبکه ای از کامپیوتر ها را از طریق دیتا سنترها سازماندهی می کنند و به یکباره تعداد زیادی از کاربران عادی را به یک غول بی شاخ و دم برای حمله به سایت های اینترنتی بانک های آمریکایی تبدیل می کنند.
این گزارش در ادامه نوشت: مهارت مورد نیاز برای سازماندهی چنین حملاتی، مقامات آمریکایی را به این نتیجه رسانده که این حملات کار ایرانی هاست که به تلافی تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه این کشور در حال انجام است.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 10:43 :: نويسنده : علیرضا مردانی

به گزارش(ایسنا)، تا چند ماه پیش آخرین اظهارات مقامات وزارت ارتباطات بر این تاکید داشت که فاز اول شبکه ملی اطلاعات طبق برنامه تا پایان شهریور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و با راه‌اندازی این شبکه تمام حملات سایبری درگاه‌های کشور مهار خواهند شد.
وزیر پیشین ارتباطات در گفت‌وگوی خود با ایسنا گفته بود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز اول این شبکه از پایان شهریورماه امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود و یکی از مسائلی که در ارتباط با عملیاتی شدن این فاز می‌توان مورد توجه قرار داد بحث ایجاد پورتال یا سایت این شبکه است که اطلاعات کامل درباره خدمات و ویژگی‌های این شبکه را به کاربران ارائه می‌کند.



ادامه مطلب ...

نتقال اطلاعات با سرعت 10گیگابایت بر ثانیه با USB 3.0


 

گروه پروموتر از نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک 2013 که امروز سه شنبه در لاس وگاس افتتاح می شود، استفاده کرده تا ارتقای یو اس بی 3.0 را از 5 گیگابایت در ثانیه به 10 گیگابایت در ثانیه اعلام کند.
گذرگاه یو اس بی در نسخه سوم از سرعت 5 گیگابایت در هر ثانیه به 10 گیگابایت در هر ثانیه افزایش می یابد و این سرعت به واسطه رابطهای ارتقا یافته یو اس بی و کابلهایی فراهم می شوند که با دستگاه های نسخه 2 و 3 یو اس بی سازگار است.
 
سرعت انتقال اطلاعات 10 گیگابایت در هر ثانیه یو اس بی نسخه 3 را به فناوری تاندربولت ( به عنوان رابط مشترک تمام دستگاه ها برای انتقال اطلاعات) شبیه می کند که می تواند با سرعت 10 گیگابایت در هر ثانیه اطلاعات را منتقل کند.
 
انتقال اطلاعات با سرعت 10گیگابایت بر ثانیه با USB 3.0
 



ادامه مطلب ...



 مایکروسافت و تعدادی از شرکت‌های دیگر به تبرئه گوگل از اتهام انحصارطلبی تجاری به شدت اعتراض کردند.

گوگل به اتهام اقدامات غیررقابتی و تلاش برای حذف رقبا و عدم نمایش اطلاعات و لینک‌های مربوط به آنها در جستجوگر خود حدود یک سال است که تحت تعقیب قرار گرفته ولی در نهایت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در اقدامی سؤال برانگیز گوگل را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

البته این کمیسیون فهرست مفصلی از تغییراتی که باید از سوی گوگل در سیاست ها و رویه های تجاریش صورت بگیرد اعلام نموده است.

بخش عمده این تغییرات باید در پروتکل های جستجوی گوگل ایجاد شد. کمیسیون مذکور همچنین هشدار داده که اقدامات و رویه های گوگل را به دقت تحت نظر قرار خواهد داد.

معاون اول مایکروسافت در واکنش به این تصمیم آن را فرصتی از دست رفته توصیف کرد و نحوه تحقیقات کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا را نیز زیر سوال برد. وی حکم این کمیسیون را هم ضعیف و غیرعادی دانست.

در مقابل گوگل از این حکم کمیسیون اظهار خرسندی کرده است.

گفتنی است مایکروسافت خود در دهه 90 به اتهامات مشابهی تحت تعقیب قرار گرفته بود. البته این شرکت در اعتراض به گوگل تنها نیست و چندین شرکت دیگر که از گوگل شکایت کرده بودند هم از این حکم انتقاد کرده اند.

"اینترنت ملی" چنان که از نامش پیداست، یک طرح ملی است. به گفته سعیدی، مسئولان بالا دستی باید راجه به این مقوله پاسخ‌گو باشند.

مهدی سعیدی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی رایانه و اتوماسیون اداری در پاسخ به این سؤال که دلیل مختل شدن خطوط اینترنت در روز‌های مناسبتی چیست، اظهار کرد: این مشکلات باید به صورت موردی و جدا‌گانه مورد بررسی قرار بگیرد و به صورت معمول هر یک از خطوط شبکه‌های اینترنتی دارای واحد پشتیبانی هستند. 


وی با تاکید بر اینکه کاربران خطوط اینترنت می‌توانند با تماس با واحد‌های پشتیبانی این شبکه‌ها نسبت به بررسی مشکلات ایجاد شده در خطوط اینترنت اقدام کنند، ادامه داد: مراکز پاسخ‌گویی به شکایات و مطالبات کاربران اینترنت به صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گو هستند.

مسئول ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه واحد‌های پاسخگویی به سرعت شکایات کاربران خطوط اینترنت را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: شرکت مخابرات به نوعی اپراتور است و شرکت مخابرات در ارتباط با موضوع اینترنت ملی صاحب نظر نیست.

وی با اشاره به اینکه اینترنت ملی جزو سیاست‌های کلان کشور است، اضافه کرد: مسئولان بالا‌دستی باید به مباحث مطرح‌شده پیرامون موضوع اینترنت ملی جوابگو باشند و به احتمال قوی برنامه‌های جامع و کامل از سوی دولت و مسئولان بالادستی برای این موضوع در سطح کلان کشور تدوین شده است.

سعیدی با اشاره به تعداد کاربران خطوط اینترنت شرکت مخابرات استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر شرکت مخابرات استان بیش از ۱۵۰ هزار مشترک خطوط اینترنت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ شرکت فعال در سطح استان دارای مجوز واگذاری خطوط دیتا به صورت کلان هستند، افزود: در حال حاضر مشکلی در استان در زمینه خطوط پر‌‌سرعت اینترنت وجود ندارد و کیفیت و قیمت خطوط اینترنت تعداد کاربران اینترنتی شرکت‌‌های ارائه‌دهنده خطوط اینترنتی را مشخص می‌کند.

تراوین یک بازی استراتژی تحت شبکه است که علاقه‌مندان بسیار زیادی را در دنیا و ایران به خود جلب کرده است.

 

travian تراوین

 بازی برخط و آنلاین تراوین از سوی کارگروه مبارزه با مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد.
بنابر این گزارش همچنین جمعی از بازی‌سازان کشور در پی این اتفاق بیانیه‌ای صادر کردند که در آن آمده است:

با توجه به پالایه (فیلتر) شدن سایت‌ها و محدود شدن برخی از بازی‌های برخط (آنلاین) خارجی ترجمه شده (از جمله بازی صهیونیستی-ماسونی تراوین)، ضمن تقدیر و تشکر از این تصمیم شجاعانه، مناسب است برخی موارد را به اطلاع هم‌وطنان و مسئولین مرتبط در این حوزه برسانیم. بنا به دلایل مختلفی که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم، ورود به بازار بازی‌های آنلاین در کشورهای مختلف، موضوع بسیار مطلوبی برای شرکت‌های تولید کننده است:



ادامه مطلب ...



رئیس کمیته فناوری های نوین مجلس شورای اسلامی گفت: با تائید مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان مبنی بر ممنوعیت ادغام وازارتخانه‌ها، انحلال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت ارتباطات غیرقانونی خواهد بود.

محمد سلیمانی درباره اقدام رئیس جمهور مبنی بر ابلاغ مصوبه ای در اواخر آذرماه برای جابجایی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از زیرمجموعه وزارت ارتباطات و تغییر ساختار این پژوهشگاه به "پژوهشگاه فضای مجازی"، اظهار داشت: براساس مصوبه ممنوعیت ادغام وزارتخانه ها که روز گذشته توسط شورای نگهبان به تایید نهایی رسید هرگونه جابجایی و انحلال و تغییر در چارت سازمانی از وزارتخانه ها نیز مجاز نخواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: براین اساس انحلال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و انتقال آن به مرکز ملی فضای مجازی غیرقانونی است؛ در این زمینه مجلس با ارسال نامه ای از دولت خواسته است که این جابجایی را متوقف کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم، با تاکید براینکه مرکز تحقیقات مخابرات ایران که با نام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال فعالیت است در زمینه های تحقیقاتی در حوزه های مختلف رادیو، مودم، پروتکل های مخابراتی، ماهواره ای و فیبرنوری بیش از 40 سال است که حضور دارد، گفت: انتقال این پژوهشگاه به مرکز ملی فضای مجازی هیچگونه سنخیتی با وظایف آن ندارد و نیز با توجه به غیرقانونی بودن این اقدام، باید جلوی آن گرفته شود.

 

سالی که نکوست از زمستانش پیداست! دادگاه و مایکروسافت و گوگل! گویا در سال 2013 شاهد دادگاه‌های سریالی غول‌های دنیای فناوری خواهیم بود!

در اولین شکایت سال ۲۰۱۳ مایکروسافت ضمن شکایت از گوگل اعلام کرد گوگل به عمد دسترسی کاربران ویندوز فون ۸ را به یوتیوب قطع کرده است.

مایکروسافت علیه گوگل
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، در این شکایت آمده عمدا صاحبان موتور جستجوی گوگل دسترسی کاربرانی که ویندوز فون ۸ دارند را مسدود کرده اند و کسی نمی‌تواند روی یوتیوب برود. 

این اتهام رسما توسط قائم مقام مایکروسافت – دیو هاینر – در وبلاگش مطرح شده است. 

وی نوشته آینده رقابت‌ها در زمینه جست‌وجو به این تحقیقات بستگی دارد و این نه تنها برای مایکروسافت بلکه برای کمپانی‌های کوچک که در بازار جست‌وجوهای اینترنتی فعل هستند مهم است.



ادامه مطلب ...

به گزارش ایتنا از اعلام روابط عمومی شرکت برسا نوین رای، همایش معرفی زیرساخت تولید نرم‌افزار سیستم ساز، ۱۸ دی ماه در مرکز همایش‌های مجموعه فرهنگی- ورزشی انقلاب تهران برگزار می‌گردد.

زیرساخت سیستم‌ساز بستری برای تولید سیستم‌های اطلاعاتی و پیاده‌سازی فرآیندهای سازمانی می‌باشد که توسط شرکت برسا نوین رای بصورت کاملا بومی تولید شده است. 

این سیستم مبتنی بر فناوری Net. طراحی گردیده و خروجی آن به طور همزمان تحت ویندوز و وب قابل استفاده می‌باشد.
با استفاده از این زیر ساخت هر سازمانی به سادگی و در زمانی بسیار کوتاه می‌تواند بدون درگیر شدن با مشکلات برنامه نویسی، نرم افزارهای مورد نیاز خود را تولید نماید. 

در این همایش، از مدیران و کارشناسانIT برخی از سازمان های دولتی و خصوصی سراسر کشور دعوت به عمل آمده است.


رییس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: آنچه ما در نظام صنفی رایانه‌ای انجام می‌دهیم شامل تمام فعالیت‌های نظام مهندسی می‌شود و عمق بخشی به این وظایف در همین نظام باید تحقق یابد.
آزاده داننده در گفت‌وگو با(ایسنا)، با بیان اینکه وضعیت واردات و قیمت کامپیوتر و قطعات آن در بازار دچار آشفتگی شده است، اظهار کرد: عدم توسعه و رکود عامل این آشفتگی در بازار است.
وی با اشاره به اینکه بازرگانان با مشاهده عدم ثبات در بازار، واردات کالا را متوقف می‌کنند، اذعان کرد: ما فکر می‌کنیم با وضعیت موجود به تدریج با کمبود کالا در سطح بازار روبه رو خواهیم شد.
وی در خصوص جای خالی نظام مهندسی کامپیوتر در کنار نظام مهندسی‌های دیگر، تصریح کرد: باید منظورمان را از تشکیل نظام مهندسی مشخص کنیم ضمن اینکه نظام مهندسی نهادی است که در هر شاخه‌ای فعالیت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی آن حوزه را ساماندهی می‌کند و در حال حاضر نظام صنفی کامپیوتر این کار را انجام می‌دهد.
رییس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌یی کشور با اشاره به اینکه نباید خود را درگیر عناوین کنیم، افزود: ما تصورمان این نیست که در کنار نظام صنفی یک نظام مهندسی هم داشته باشیم زیرا آنچه که ما در این نظام انجام می‌دهیم شامل تمام فعالیت‌های نظام مهندسی می‌شود و عمق بخشی به این وظایف در همین نظام باید تحقق یابد.

مجهز شدن پارک‌های جیرفت به اینترنت

خبرگزاری فارس: در کنار توسعه عمران شهری در جیرفت توسعه فرهنگی نیز مورد توجه بوده است که تجهیز پارک‌های تفریحی جیرفت به اینترنت یکی از برنامه‌های فرهنگی این شهر است.
، با راه‌اندازی اینترنت در پارک ولیعصر شهر جیرفت این پارک تفریحی به یک پارک علمی تبدیل شده است و کاربران اینترنت در این پارک با ابراز رضایت از این اقدام شهرداری این کار را حرکت به سمت شهروند الکترونیک بیان کردند.
شهردار جیرفت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این اقدام شهرداری در راستای ایجاد دولت الکترونیک و با هدف ایجاد بستر علمی و تحقیقاتی در شهرستان صورت گرفته است.
امان‌الله مختاری افزود: سایر پارک‌های تفریحی شهر جیرفت به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند که در حال حاضر پارک ولیعصر به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
وی گفت: برای تجهیز پارک‌ها به اینترنت 100 میلیون تومان هزینه شده است.

چندی پیش واگذاری اینترنت اعتباری به صورت پایلوت در منطقه هفت مخابراتی آغاز شده است.
 نحوه دریافت اینترنت اعتباری در تهران

متقاضیان پس از دایری سرویس ADSL، می‌توانند با خرید اعتبار از بانک، ADSL خود را شارژ کنند و تا پایان اعتبار تامین‌شده، ADSL آنها اعتبار خواهد داشت، اما در صورتی که خط مورد نظر شارژ نشود، سرویس به صورت اتوماتیک قطع خواهد شد.
محمد روح‌اللهی - مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران - در این باره گفته است: این سرویس به منظور پاسخ‌گویی به نیاز مشترکان تهرانی که مستاجر هستند راه‌اندازی شده است.

با پیاده‌سازی این سرویس، مشترکانی که از صاحب‌خانه خود اجازه دریافت اینترنت ADSL را ندارند، با ثبت هویت خود می‌توانند این سرویس را دریافت کنند.

روح‌اللهی همچنین درخصوص سرویس جدید فون واژه هم اعلام کرده بود که سرویس فون واژه این امکان را به مشترکان می‌دهد تا به جای اعلام شماره تلفن از واژه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان این‌که استفاده از خدمات فون واژه، مشترکان را از حفظ شماره تلفن‌ها بی‌نیاز و موجب آسان‌سازی در ارتباطات می‌شود، اظهار کرد: این طرح برای شماره‌های ۴، ۵ و ۸ رقمی، قابلیت اجرا دارد و در آن برای هر کلمه یک شماره تلفن و برای هر شماره تلفن، یک یا چندین کلمه تعریف می‌شود.
 


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 262
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 420
بازدید ماه : 1086
بازدید کل : 41131
تعداد مطالب : 136
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم